Friday, January 27, 2012

Meme Face

Mari mengenali Meme face.

Salam,
Memeface berupakan lukisan berbentuk komik yang menunjukkan sesuatu perasaanseseorang. Ye ke? Lantak lah. Mungkin ada pembaca yang sudah tahu apa itu Trollface, Me Gusta, LOL face dan sebagainya. Mari kita kupas meme face ini.

TrollFace

Trollface lukisan hitamputih wajah dengan senyumannakal besar yangbertujuan untuk menggambarkan seseorang ungkapan membuatsementara Trolling. Posting imej Trollfaceke dalam threadforum yang sering digunakan untuk mendakwa bahawa seseorang yang tertipu atausengaja marah. Menghadapibiasanya muncul dalam komik kemarahan yangmenunjukkan bahawa watak nakal dalambeberapa cara.
Komik kemarahan (Rage Comic)

MeGusta
Me gusta muka kemarahankomik yang biasanyadigunakan untuk bertindak balas terhadap peristiwa yang janggal ataumenjijikkan dengan "me gusta,"yang bermaksud "It pleases me" dalambahasa Sepanyol (sering difahamisebagai "Ilike it" dalam bahasa Inggeris). Ia pada asalnya hanyadigunakan dalam konteks seksualorang yang sesat, tetapi telah meluaskan dari semasa ke semasa termasuk keseronokan yanglebih umum.


Forever Alone Face

Forever Alone adalah watak komik kemarahan yangdigunakan untuk menyatakan kesepian dan kekecewaan dengan kehidupan. Pelbagai Penciptaan komik kemarahan ini kadang-kadangmengubah satu perkataanatau kedua-duanya perkataan "Forever Alone" untuk kesan yang lebih melucukan.




I lied Face


"I Lied" lukisan jahatkelihatan biru dan hitam muka yang seringdigunakan sebagai punchlinekomik kemarahan danyang dimaksudkan untuk menunjukkan bahawa subjekdalam komik telahtidak jujur dalam pelbagai cara. Jugadikenali sebagai “White Lie”.

Y U NO Face


"Y U NO" Guy(juga dikenali sebagai "Y U No [X]?")Adalah satu siri imejmakro menggunakan SMS dan tatabahasariang sebagai satu cara untuk membawa perhatian seseorang mengenai sesuatu tajuk atau isu. Ungkapanyang unik mukayang dipakai oleh watak orang lidi dipercayaitelah dikesan dariSCI-fi manga /anime siri Gantz Jepun.

Rage Face.

Nama Rage face merujukkepada watak utama siri komik yang ditarikkasar biasanya terdiridaripada empat anak tetingkap,menggambarkan situasi yang boleh membawakemarahan dan geram, dengan ciri-ciri utama yangmenjerit dengan kemarahan akibat. Oleh kerana kesederhanaan,Rageface telah terbuktipopular itu berkembang menjadisatu siri komik yangkini dikenali sebagai Komik Kemarahan.


Okay Face

Okay (atau " Okay Guy ") merujuk kepada jalurkartun empat petalyang menggambarkan seorang tokoh kayu yangberkata "okay" dalam pelbagai keadaan di mana kebanyakan Ragecomics watakakan cenderung untuktidak bersetuju atau bertindakbalas negatif. Dipopularkan olehimageboard 4chan, ini siri spin-offmembawa twist menarikuntuk Rageguy asal yang terlalu bersetuju,lelaki deprecating sendiri.

No comments:

Post a Comment

 

Blogger news

Blogroll

About